MORIS design je výrobní firmou s přesahem do marketingu, designu a řešení prodejních strategií.
Disponujeme dostatečnou kapacitou, zkušenostmi a zázemím. Máme vlastní vývojové oddělení, design, TPV, výrobu a servisní týmy po celé ČR. Nejsme agentura, proto neplatíte nic navíc.
Jsme velice flexibilní. Přímo v naší hale sedí vedle sebe v kanceláři design a TPV. Naše výroba je ve stejném objektu, a proto rychle reagujeme na změny a požadavky klienta při vývoji nebo při výrobě.
Vyhráli jsme celkem 77 mezinárodních ocenění.
Naše práce nás baví!
Příběh MORIS design
Svou profesní kariéru jsem odstartoval hned po revoluci, kdy jsem na ŽL bez prostředků začal vyrábět interiérové vybavení z kovu a skla. Z drátů jsme si dělali modely, podle nich sami výkresy a sami vyráběli. Výrobky jsme rozváželi starým Barkasem, pokresleným sprejem – na reklamu nebyly peníze. Vyráběli jsme vlastní autorský nábytek a mimo klasický prodej v maloprodeji jsme jím vybavovali i prodejny.
Když mi bylo 25 let, měl jsem z předchozího podnikání důležité zkušenosti a kapitál na start vlastní firmy.
Při hledání jedné společnosti v jednom českém městě jsem si uvědomil, jak špatně jsou značené komerční i nekomerční subjekty. Města na to tehdy neměla vůbec peníze a ani nevěděla, jak to řešit. Tehdy jsem vymyslel projekt MORIS - Městské ORIentační Systémy, který spočíval v tom, že všechny nekomerční městské objety městům označím zdarma a město mě nechá po dobu 20 let provozovat systém komerční. Za každou městskou plochu pět komerčních. Tento projekt jsem nabídl 20 městům a 3 se hned chytla. Čáslav, Český Brod a Plzeň. Systémy se tehdy opravdu zrealizovaly a roky velice dobře fungovaly. Při realizaci zakázky jsem přišel do styku s tzv. signmakingem (realizace log, tabulí, reklam atd.) a na první pohled jsem se do tohoto oboru zamiloval.
7. 5. 1997 jsem si koupil Annonci a v jediném vydání sehnal prostory, grafika a starší plotter na výrobu samolepek. Tento den datuji jako reálný vznik firmy MORIS design. Ještě ten den jsme se sešli a začali zjišťovat, jak se to dělá, protože nikdo z nás neměl žádné zkušenosti. Čeho jsme ale měli na rozdávání, byla neuvěřitelná chuť do práce. Moje šťastné číslo je sedmička a tento den tam byly rovnou dvě, od té doby proto máme ve všech nabídkách sedmičku. Pravidlem našich zaměstnanců je starat se o klienta na 107 %.
První roky jsme pracovali v suterénu na Vinohradech a učili se, jak obor vlastně funguje. Po zdokonalení jsme rozšířili výrobu o sítotiskárnu a výrobu světelných reklam. Po dvou letech jsme otevřeli výrobní pobočku v Praze Nuslích. Toto období bylo plné neuvěřitelných setkání, mejdanů a obrovského nadšení do práce. Asi to z nás bylo cítit, a tak se nám povedlo sehnat dvě zásadní zakázky. První byla pro Kodak, pro který jsme rebrandovali 163 prodejen, a druhá byla pro českou pobočku Panasonicu. Zde jsme vyráběli spoustu prostředků pro podporu prodeje a objevili tak zcela nový svět, který přesně zapadal a navazoval na naši dosavadní činnost. České zastoupení Panasonic nás doporučilo do Belgické centrály pro Evropu, abychom se zúčastnili výběrového řízení na dodávky stojanů pro celou Evropu. Ze 14 firem v tendru jsme zvítězili a stali se tak na dlouhou dobu jejich výhradními dodavateli permanentních stojanů na prodej baterií. Těch vyrábíme dodnes cca 25 000 ks ročně a smlouvu Panasonic již mnohokrát obnovil. Za 12 let spolupráce jsme měli pouze 5 ks reklamací.
Získáním těchto strategicky důležitých zakázek jsme vydělali na vlastní výrobní areál, který jsme začali stavět na zelené louce v Praze Michli, kde sídlíme dodnes.
Vzhledem k narůstající úrovni našich zakázek jsme se začali účastnit mezinárodních soutěží a dnes máme 77 ocenění za kreativitu, design, technické zpracování. Významnými oceněními je získání sošek indiána za vítězství na soutěži POPAI v Paříži.
V roce 2009 udeřila finanční krize a firmě dramaticky klesaly obraty. V tuto dobu jsem se rozhodl, že na firmě jsou nejcennější lidé, a tak jsem zcela proti logice a doporučení všech finančních odborníků nikoho nepropustil, ale naopak jsem začal lidi školit a zvyšovat úroveň jejich profesionality. Zároveň jsme investovali do informačního systému a koupili nové technologie. Zatímco konkurence houfně propouštěla, my jsme se profesionalizovali. Mělo to pochopitelně finančně negativní účinek, ale bylo mi jasné, že krize někdy skončí. Když se to stalo, konkurence byla zdecimovaná a začala se probouzet a nabírat lidi. My jsme byli ale připraveni a měli dobře našlápnuto. Tento postup ocenila Hospodářská komora v soutěži Krizi navzdory, kterou jsme vyhráli a získali tak prestižní ocenění.
Po slabším období nastal boom zakázek a naším největším úspěchem v historii firmy bylo získání zakázky na realizace rebrandingu sítě prodejen Teta, která má 850 poboček. Zakázku jsme vyhráli mimo jiné díky tomu, že jsme dokázali postavit v naší hale celou funkční drogerii, kde jsme vše půl roku testovali a vyvíjeli. Pro realizaci této zakázky jsme otevřeli další výrobní halu v Praze Štěrboholech. Tato zakázka nám zajistila práci na několik let a bohatě zúročila investice a invenci, kterou jsme do firmy vložili. Za tento počin jsme posbírali mnoho ocenění a já jsem se stal Marketérem roku.
Nyní pro nás pracuje 140 lidí. Náš výrobní, vývojový a administrativní areál se nachází v Malešicích v Praze 10. Celý areál disponuje plochou o rozloze 6.677 m2. Sériovou kovovýrobu jsme zařídili v Přísnoticích u Brna.
Značné procento obratu tvoří export, prodejní stojany vyvážíme do cca 45 zemí vč. Číny, Austrálie a USA.
Postupem času jsme se začali soustředit na design a tvorbu designových interiérů. Stali jsme se členy POPAI Central Europe, kde jsem se stal vice-prezidentem a dnes o tomto oboru často přednáším. Jedno z témat, které se nyní snažím pomocí osvěty prosadit, je projekt „Podporujeme český design“, který učí zadavatele chovat se férově a má velký vliv na podporu českých kreativních designerů.
Firma je rodinného typu „otec zakladatel“ a dvě ze tří divizí vedou synové Adam a Filip, kteří se v roce 2018 stali spolumajiteli MORIS design.
Ve firmě jsou praktikovány formy vyššího principu založené na morálce, otevřeném jednání, úctě ke klientovi a k zaměstnancům.
Naším cílem je dát klientovi víc, než čekal, a naším produktem je přidaná hodnota.
Radomír Klofáč, zakladatel a spolumajitel MORIS design s.r.o.