Moderní design prodejny – trendy roku 2023
Design interiéru prodejny hraje zásadní roli při utváření vztahu mezi zákazníkem a prodejcem. Jeho vliv se projevuje ve všech oblastech, od nálady a chování zákazníka až po jeho vnímání značky, což v konečném důsledku ovlivňuje jeho rozhodnutí o nákupu. Za pomoci promyšleného designu prodejny mohou značky tento vliv hravě využít ve svůj prospěch.
V tomto článku jsme pro vás připravili 6 hlavních trendů v in-store designu pro letošní rok.
Zaměřeno na emoce
Emoce jsou podstatnou součástí lidského rozhodování. Design prodejny by měl být pečlivě navržen tak, aby podporoval pozitivní emoce u zákazníků a podněcoval je k nákupům. V návrhu obchodů Super zoo jsme toho například docílili emoční grafikou. Ta zákazníky vyzývá k nákupu pamlsků pro své čtyřnohé miláčky. V prodejně s korálky Manumi zase najdete grafiku s hesly podněcující k tvoření. Samotný design ovšem nestačí. Důležitou roli hraje také osvětlení v prodejně, které má přímý vliv na to, jak se zákazník cítí.
Zákaznický zážitek
Nejsnadnější cesta k emocím vede přes zážitek. Proto by součástí designu prodejny či showroomu měly být i zábavné prvky. Ty promění obyčejný nákup v nevšední zážitek spojený s vaší značkou. Možnosti poskytnutí zážitku jsou neomezené. Vystavte nápaditě svůj produkt a umožněte nakupujícím si ho vyzkoušet a osahat. Využijte interaktivní prodejní stojany, dotykové obrazovky, virtuální realitu či 3D projekci. Vyhraďte v prodejně místo, kde se zákazníci mohou inspirovat vašimi produkty, třeba koutek s navrženým dětským pokojíkem, který jsme zakomponovali do návrhu prodejny Malvík.
Minimalistický design obchodu
Trendem v designu interiérů se v posledních letech stal minimalismus. Jinak tomu není ani u těch komerčních, kde na plné čáře vítězí otevřenost a přirozenost prostoru. Ty jsou především populární u malých prodejen, ve kterých je potřeba efektivně využít veškerý volný prostor. To přispívá mimo jiné i k přehlednosti prodejny a zákazník se tudíž lépe zorientuje v nabídce. Vzdušnost prostoru i přizpůsobení množství retailového vybavení navíc připraví půdu pro výrazné prostředky POS komunikace, jež tak lépe vyniknou. Skvělým příkladem minimalismu v interiéru je design lékárny Pilulka.
Digitální technologie v retailu
Digitalizace probíhá napříč odvětvími, retail nevyjímaje. Proto ani ve své prodejně nezapomínejte na prvky Digital Signage. Za pomoci panelů s dotykovými obrazovkami můžete zákazníkům poskytnout kompletní přehled nabídky vašich produktů a propojit tak prodejnu s e-shopem. Budoucnost retailu tkví v technologiích. Na tom se shodli i světový odborníci na veletrhu EuroShop 2023 v Düsseldorfu, kde se návštěvníci mohli seznámit například s konceptem Just Walk Out, chytrými nákupními vozíky či technologiemi pro prodej 24/7. Řešení pro automatické prodejny poskytuje i naše nová služba Futureshop247.cz.
Udržitelnost
Letošní ročník největšího retailového veletrhu se nesl také v duchu udržitelnosti. Nejen při výběru produktů, ale i při návštěvě prodejny zákazníci stále více řeší otázku ekologie. Nejenže věnují větší pozornost původu produktu a jeho ekologické stopě, ale zároveň i vnímají postoj k udržitelnosti jednotlivých značek a prodejců. Pokud máte v tomto ohledu jasně stanovený cíl a postoj, ujistěte se, že se promítá i do interiéru prodejny. Populární jsou například přírodní a recyklovatelné materiály použité k výrobě prodejních stojanů a dalšího vybavení prodejen. Podívejte se na náš ekologický stojan Panasonic.
Kreativní POS
Pokud se vám výše zmíněné trendy zdají poněkud přízemní, nezoufejte. Na prostředcích POS se můžete vždy vyřádit. Což je jedině dobře. Jak se ukazuje, zákazníci oceňují zajímavou, odvážnou někdy až neotřelou komunikaci. Jednoznačný úspěch zde mají výrazné barvy v nečekaných kombinacích, nekonvenční prvky, jaké vidíme i u pop art, ale i hravé technologie. Nebojte se vsadit na interaktivní stojany, které k zákazníkům doslova promlouvají. Umění zaujmout spočívá nejen v barevnosti, ale také ve způsobu interakce s nakupujícími.